blog passie kantoor huren sittard

Iedereen weet dat ondernemers graag samenwerken met mensen met passie – mensen die altijd streven het beste te halen uit hun werk en het leven. Maar hier is de valkuil: iedereen weet dat. De ene na de andere pitch hoor je daarom ‘passie, passie, passie’ en uiteindelijk ben je gewoon niet meer geloofwaardig.

Dat is oneerlijk, want ‘passie’ is een woord dat de lading dekt. Dat precies uitlegt waarom je zo gedreven bent. Het weglaten is geen optie. Wat nu?

Zoals we al eerder zeiden: soms moet je het even anders bekijken. Welke boodschap probeer je over te brengen?

1. Als je enorm enthousiast bent over je werk

Misschien gebruik je ‘passie’ als beschrijving van je werk. Want natuurlijk vind je jouw product het mooist, jouw dienst het best, et cetera. Dus in plaats van te zeggen dat je het leuk vindt wat je doet, kies je voor het woord ‘passie’, in de hoop dat het nog nét iets extra enthousiasme uitstraalt.

Zeg in de plaats:

De beste manier om duidelijk te maken dat je gepassioneerd bent over wat je doet, is door je omschrijving specifiek te maken. ‘Ik heb een passie voor marketing’ is een stuk vager dan ‘Ik heb altijd graag teksten geschreven, geniet van de directe respons die je van je doelgroep krijgt en vind het te gek dat het een vak is waarin je altijd kunt blijven leren.’

2. Als wil zeggen dat je niet te stoppen bent

Misschien gebruik je ‘passie’ als synoniem voor ‘vasthoudend’. Je bedoelt dat wat er dan ook op je pad komt, je altijd je werk gedaan krijgt. Je wil niet zeggen dat je ‘vastberaden’ bent, dat klinkt iets te stoffig en benadrukt niet hoeveel liefde je voor het vak hebt.

Zeg in de plaats:

Hier kun je het beste een voorbeeld voor geven. Je kunt zeggen dat je gepassioneerd bent in het organiseren van evenementen, maar je kunt ook die keer noemen dat je een evenement had tijdens een sneeuwstorm, deze op het laatste moment naar een prachtige binnenlocatie kreeg verhuisd en geen bezoeker misliep. Geen praktijkvoorbeeld? Noem dan bijvoorbeeld je favoriete tactieken of apps die je helpen om je even af te sluiten van de buitenwereld en alle aandacht op je werk kunt richten.

Als je vaak woorden gebruikt waar een ‘hype’ op rust, zul je verdrinken in de concurrentie. Hoewel bovenstaande opties iets meer moeite en tijd kosten, zorgen ze ervoor dat je wordt onthouden. Én dat je die toffe nieuwe opdracht binnensleept!

Comments are closed.